شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۴۴
تاریخ انتشار : ۳۶ : ۱۱ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

زهرا فرود : "جواد مزدآبادی" کارگردان و نویسنده عرصه سینما و تلویزیون است که پس از فارغ التحصیلی در رشته طراحی صنعتی از دانشگاه هنر تهران با کارگردانی فیلم "طاووس های بی پر "در سال ۸۷ وارد دنیای سینما شد او آثار دیگری چون" ورود زنده ها ممنوع"،"روشنی صبحدم" و"شام عاشقانه سه نفره" رانیز در این عرصه کارگردانی کرده است، همچنین تولید سریالهایی چون" دنگ و فنگ روزگار"، "مثل شیشه"،"آدم خوار"، "سرود خاک"، "چهارچرخ" ،"چاه دیو"و "خون بها" از دیگر آثاری هستند که در کارنامه هنری این کارگردان به ثبت رسیده اند.

« مزدآبادی »  معتقد است  پلتفرم ها و شبکه های نمایش خانگی با بهره گیری از ساختار های قوی و محکم و دوری از تولیدات سطحی گرایانه توانستند گوی سبقت را از سینما بربایند  و مخاطبان بسیاری را به سمت و سوی خود سوق دهند.

شبکه‌های نمایش خانگی و پلتفرم‌ها با ساختاری محکم و قوی، گوی سبقت را از سینما ربودند | نباید با رواج شایعه «پولشویی» در نمایش خانگی، تولیدات دیگر را زیر سوال برد!

"جواد مزدآبادی" که با ساخت ۴۷ تله فیلم ،رکوردار کارگردانی  فیلم های نمایشی رسانه ملی  را به نام خود رقم زده  به خبرنگار دیباچه گفت:  مدتهاست که روی آوری به شبکه نمایش خانگی و به دنبال آن پیدایش و رواج پلتفرم ها در کشور، و استقبال جامعه از آنها رونق گرفته و  شیوع کرونا در کنار تعطیلی سالن های سینما نیز زمینه را برای جولان این رسانه‌ها بیشتر کرده ،به‌گونه‌ای که هم اکنون می بینیم استقبال از آنها حتی بیشتر از رفتن به سینما و تماشای فیلم در سالن ها شده ،البته نباید نادیده گرفت که شروعِ به شدت قوی و بدور از هرگونه سطحی‌نگری این رسانه ها در تولید و ساخت آثار نمایشی، موفقیت آنها را بین مخاطبان دوچندان کرده، همچنین ازسوی دیگر بالا بودن هزینه‌های بلیط سینما ، استقبال و ترغیب خانواده ها به سمت شبکه های نمایش خانگی را افزایش داده چرا که مخاطب در این شبکه‌ها با پرداختن هزینه مناسب در یک مرحله می تواند تا مدتی از مزایای آنها بهره گیرد ،پس طبیعی است که روی آوری  جامعه به سمت این شبکه ها به ویژه در شرایط کرونایی این روزها بیشتر شود، به گونه ای که حتی این پلتفرم ها موفق شدند در بین مردم به جایگاه ارزنده‌ای دست یابند که این جایگاه نیز روز به روز در حال ارتقا است.

 او پیرامون وجود برخی معضلات از جمله موضوع پولشویی در شبکه های نمایش خانگی ادامه داد: هم اکنون برخی شایعات پیرامون وجود مسئله  پولشویی در شبکه های نمایش خانگی مطرح شده که نباید آن را به همه تولیدات این شبکه‌ها تعمیم داد چون به هر حال نباید با دامن زدن به این معضل که به صورت همه گیر در این رسانه‌ها اتفاق نمی افتد به ایجاد شبهه و شایعه پرداخت و ارزش کاری بسیاری از این تولیدات را که با سطح کیفی خوبی ساخته شده‌اند زیر سوال برد.

پلتفرم ها با پشت سرگذاشتن آزمون وخطاها به رسانه ای پویا تبدیل خواهند شد

مزدآبادی گفت :پلتفرم ها و یا شبکه های نمایش خانگی با دست گذاردن بر سوژه‌های بِکر ، جسورانه تر از تلویزیون ،جذابیت بیشتری برای مخاطب رقم زده اند البته در این راستا برخی انتقادها بر آنها وارد است، چرا که گاهی بیش از اندازه فراتر از بعضی بایدها و نبایدها پیش می روند اما به هر حال این رسانه‌ها نیز همانند سایر موضوعات برای جا افتادن بین مردم و جامعه باید از یک سری آسیب‌شناسی ها و  آزمون و خطا هایی گذر کنند تا به تدریج بتوانند با تعدیل نمودن نمایش موضوعاتی که از آنها به عنوان ناهنجاری یا خط قرمز یاد می‌شود به رسانه پویا و قوی تبدیل شوند .

 پس تلویزیون و این پلتفرم ها هیچ منافاتی با هم ندارند چون هر کدام مطابق رسالت و هدف گذاری های خود برنامه‌سازی می‌کنند و بدیهی است که تلویزیون به عنوان یک رسانه ملی در تولید و پخش آثار خود تمامی فرهنگ ها ،آداب و رسوم ها و اقوام را در نظر بگیرد و طبق این شرایط حرکت کند.

 این کارگردان که با فیلم های "یک قفس آزادی" و "خفتگان بیدار" در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران توانست جوایز بسیاری را از آن خود کند اظهار داشت: هم اکنون نگارش فیلمنامه‌ای با عنوان" رازهای یک جنایت معکوس" را به پایان رسانده ام و در تلاش هستم تا این کار را برای حضور در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ به تولید برسانم ،همچنین کارگردانی فیلم کوتاه" قاتلین عزرائیل"  از تازه‌ترین آثار در عرصه فیلم‌های کوتاهم محسوب می شودکه با نگاهی متفاوت به موضوع مرگ و بیماری کرونا، هم اکنون با پخش بین‌المللی در بسیاری از جشنواره های دنیا ،حضور گسترده یافته و به نظرم این فیلم اثری است که می تواند دستاوردهای خوبی را از جشنواره های بین المللی برای سینمای کشور به ارمغان آورد.پ

 همچنین فیلمهای “دیوار زندگی” در جشنواره های فیلم پرتغال و اتریش، “سکوت مطلق” در جشنواره مسکو، “دست سیاه و نان سفید” در  جشنواره فیلم کره جنوبی و سریال "مثل شیشه "در جشنواره فیلم های پلیسی مسکو  از دیگر آثار جوادمزدآبادی هستند که موفق به کسب ده ها جایزه در جشنواره های مختلف شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار